מגזין קפה

שלוש דרכים להגדיל את כמות הלקוחות החוזרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

בשנים האחרונות השוק הפך להיות מאוד תחרותי.
אחת מכל ארבע מסעדות נסגרת כבר בשנה הראשונה להקמתה, ו- 80% נסגרות בתוך 5 שנים. ולכן חשוב שנשאר מעורבים במה שקורה בשוק, שנמשיך לחפש איך לחדש ואיך להשתפ, ולא להישאר באזור הנוחות שלנו כי כרגע הכל טוב.  

הלקוחות שלנו (הנכס של העסק) מתחלקים ל-2 קטגוריות, לקוחות חדשים ולקוחות חוזרים.

60% מהלקוחות במסעדות מצליחות הם לקוחות חוזרים, מה שמחזק את הנקודה איפה צריך להיות הפוקוס. 

1. הכל מתחיל מהעובדים: 
עוד משלב הראיונות וקבלת העובד לעבודה, תוודאו שהם אנשים עם יחסי אנוש מצוינים, ושאכפת להם מאנשים ומהסביבה שלהם. 
הוא לא חייב להיות הטבח הכי טוב, הברמן הכי טוב או המלצר הכי טוב, אבל הוא מעולה בלגרום לאנשים להרגיש מצוין. 

תעודדו אותם לתת ביקורת ותקשיבו לרעיונות שלהם, זה יכול לעשות לכם רק טוב! 
הצעות הייעול של העובדים חסכו לחברה 72 מיליון שקלים בשנה.

"ככל שהעובדים חשים הערכה, מחויבות ושייכות גבוהה יותר לעמיתים שלהם ולארגון, כך הם נוטים להיות פרודוקטיביים יותר ולהגדיל תוצאות ותפוקות. לעומתם, עובדים נעדרי מחויבות שתחושת ההזדהות והשייכות שלהם למקום העבודה נמוכה, נוטים לפרודוקטיביות נמוכה, לאי-מחויבות ארגונית ולהיעדרויות רבות יותר מהעבודה". מתוך הכתבה עובדים מרוצים מביאים לרווח – כך תשמרו עליהם

תוצרי לוואי של תחלופת עובדים:

לרוב אנשים חושבים שזה רק עלות של גיוס והכשרה... אבל, מה לגבי העלויות הבאות:

  • איבוד של ידע ויכולות – מכירים את הלקוחות.
  • סגירה נמוכה יותר של שולחן וממוצע לסועד.
  • מספר טעויות גדול יותר.
  • זמן טיפול ארוך יותר.
  • הטרדה של עובדים אחרים והמנהל לקבלת עזרה.

2. ערך מוסף ללקוח

קבלת עובד טוב היא לא החלק היחידי בפאזל. תחשוב על הלקוח לפני שאתה חושב על שורת הרווח שהוא מייצר לך.

אחת הדרכים כדי ליצור ערך מוסף היא להעניק חווית לקוח מיוחדת, שתגרום ללקוח להרגיש רצוי ומוערך. בימי החפיפה של עובד חדש, תקדישו מקום לנושא זה. תדריכו אותם להעריך כל לקוח ולקוח ותעודדו תרבות של מצוינות בשירות. 

אנשים אוהבים להרגיש חשובים – זהו טבע האדם, אז תנו להם את הכבוד הזה. אנחנו מצאנו שהדרך החזקה והיעילה ביותר היא לזכור את שמותיהם. 
ואם יש לכם בעיית זיכרון קלה, אז תנסו תרגיל קטן לזיכרון בשביל להגדיל את הסיכוי לזכור: כשהלקוח אומר את שמו אז תנסו לחזור עליו כמה פעמים. אם הלקוח אמר ששמו אלון – 'נעים מאוד אלון, אני גל'.  גם לחבר הכי טוב שלי קוראים אלון, אלון אני הולכת לבדוק אם הקפה שלך מוכן, אני כבר אחזור.

כשזה לקוח שהוא כבר קבוע, הוא אוהב להרגיש אקסטרה מיוחד, שהוא חלק מהמשפחה. פה זה כבר ממש מערכת יחסים. 
תפתחו שיחות, תתעניינו בחיים האישיים שלהם, בעבודה שלהם וכו´. לא תאמינו איזה דברים מעניינים אתם יכולים לגלות.

 Today´s shoppers are looking for more than just products to buy: they´re also looking for points, miles and rewards to accompany their purchases
 
Christopher Barnard

 

בתרגום חופשי – היום אנשים מחפשים יותר מהמוצר שאותו הם קונים אלא סוג של פרס על זה שהם קנו אותו. 
תנסו לחשוב מה נכון לכם, בהרבה מקומות עושים זאת עם כרטיסיה של קפה עשירי חינם, או כרטיס חבר ממותג שצובר נקודות ומקנה הטבות, אבל הכי חשוב שתשימו לב מה קורה סביבכם, הכל בפרטים הקטנים! אם תשימו לב ללקוח שבא פעם שנייה ותגישו לו עוגייה קטנה עם הקפה ותזרקו לו מילה טובה, זה הרבה יותר מניקוב שני בכרטיסיה! 

3. תמורה שווה

יכול להיות שעשיתם הכל נכון. יש לכם מקום עם אווירה מדהימה, עובדים אכפתיים שנותנים שירות ברמה גבוהה, אבל תזכרו שאנשים באים למסעדה/בית קפה כדי לאכול ולשתות. אם האוכל לא טעים, המנות קטנות או לא טריות, הקפה מר ושרוף, העסק שלך ייסגר.

אז תשקיעו מחשבה בבניית תפריט עם קונספט, ותדאגו שכל מנה תהיה מנה מוצלחת. תשתמשו במוצרי גלם איכותיים, שיתנו את הטעם העשיר לכל מנה, וכמובן שתשתמשו בתערובת קפה איכותית. תרבות הקפה בישראל כל כך התפתחה בשנים האחרונות, והישראלים כבר יודעים לזהות מהו קפה טוב ומהו קפה לא טוב. 

אם אתם רוצים קפה מצוין שמשאיר אפטר טייסט מעולה ומשאיר את הלקוח עם טעם של עוד, השאירו פרטים פה למטה ונקבע טעימות קפה לבחירת התערובת המתאימה ביותר!